Hoppning med Jesse och Jolina! :)

Hejsan! Idag så var ju Jolina här. Hon kom i morse och åkte för någon timme sedan :) 
 
Eftersom att Ronja tog ut Nekter ganska tidigt i morse, så hade vi inga hästar... Så Lars ställde sig, snäll som han är och skulle slå på skor på Jesse! Egentligen skulle han bara göra fram så att vi han rida, men han gjorde allihop! :D Så nu klarar sig Jesse någon månad till :) 
 
Jag och Jolina var uppe på "ridplanen", alltså gamla skolan och red och hoppade :) 
 
Jesse hade tydligt lite tränignsvärk i bakbenen sedan i förrgår, då de hade ridit vilse och ridit några kilometer mer än vad de skulle, typ tre mil... Inte så konstigt då va? haha ;) Men Jesse var rätt pigg i alla fall, så även fast att jagi nte rider honom så ofta har han tydligen väldigt bra kondition i alla fall! :) 
 
Jolina värmde upp honom och jag lekte lite "ridlärare" och hon hoppade några gånger på det lilla hindret, ungefär 40cm, om jag inte tar fel? haha :) Gick riktigt bra! sedan höjde vi nästan dubbelt och då hoppade jag upp, hoppade så klart det lilla hindet lite också, så att jag fick känna igenom honom :) 
Första gången vi hoppade gick det riktigt fint, var rätt bra över och rev inte, men efter det så rev vi varje gång... Han var högt över med fram men bak snuddade hela tiden till tyvärr "/ 
 
Men får väl vila i morgon, och sedan provar vi igen i övermorgon, se om det går bättre :) 
 
I morgon hade jag tänkt få vara ridlärare åt Ronja och Flamenco igen, bara för kul liksom, haha :) Bilder från idag kommer snart, har precis laddat in dem på datorn så ska väl ta bort några och redigera lite. Hejs! :) 
 
 
Mom's beautiful boy! ♥
 
 
/Becca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0